Tűzijáték-Horgászbolt

Be nem tervezett horgászat

Március 12-13-14-15, 4 nap lehetőség, úgy vártam, mint gyerek a vidámparki hétvégét.

Egész héten néztem az időjárást, a hét elején még jó időt ígértek a hétvégére, főleg szombatra.

De szombaton 11-ig még ott kell lennem a pecaboltban, segíteni a többi horgásztársnak, akik már rég lent pecáznak, amikor én még csak a lakatot zárom. Már péntek este bepakoltam mindent az autóba, megbeszéltem a kisfiammal, hogy Szombaton ő is elkísér a Karszt tóra egy rövid horgászatra. Az etetőanyagot ilyenkor az üzletben bekeverem, előáztatva, annyi vízzel, hogy a tóparton már csak igazítani keljen az állgán. Mint mindig most is terméktesztre készültem, a 2 botra más etetőkeverékkel és csalival.

A felszerelés: a kedvencem: a két bot, Silstar yokozuma senso feeder, heavy, az egyiken a heavy spicc(piros) a másikon medium spicc(zöld). Zsinór, 20-as exkalibur fluo, orsó carp expert feeder 60-as.

Csali: egyik boton dovit mézes-nápolyis hidegvízi etetőanyag, horogcsali pedig Stég Product 8mm-es smoke ball, sp6, ananász, fluo vanilia, lebegő és sülyyedő változatokban

Másik bot: Dovit eper-hal method mix, eper-hal method 8mm-es pop-up minibojli.

Leértünk a tópartra, ahol emberi módon fújt a szél.

Mivel későn mentünk le, a 4-es helyre tudtunk leülni, a többi már foglalt volt.

A 3 órás horgászat során 12 kapásunk volt, ebből két hal a part előtt leakadt, köztük egy komolyabb ponty, de több dévért és kárászt sikeresen megszákoltunk. Nem nagy szám, de figyelembe véve, hogy a többiek nem nagyon fogták a halat, arra a napra igen jó eredmény volt.

Felbuzdulva és kedvet kapva a horgászathoz, másnap, vasárnap ellátogattam a SII horgásztavak felső nagyhalas tavára, ahol híresen nagy kárászokat lehet feeder bottal fogni, nem mellesleg időnként 1-1 komolyabb kapitális pontyot is. A felszerelés annyiban változott, hogy ide egy 3,9-es és egy 4,2-es ET DX Kevlár feeder botokat vittem, blck spider 7000-es orsókkal, és Carp Expert 22-es fluo zsinórral, nehezebb method és pellet bordás kosarakkal a távdobáshoz.

Sajnos teljesen sikertelen napot zártam, kapás nélkül.

Este telefonon beszéltem Csabival, a Karszt tó halgazdájával, aki mondta, hogy hétfőn újra találkozunk a tavon, miután bezártam a boltot.

El voltam fáradva, nem volt túl sok kedvem újra horgászni, főleg zárás után, megint későn lemenni.

De ha már egyszer a felszerelés bent volt a kocsiban………. És néztem az időjárást, ígértek végre egy kis napsütést. Meg is beszéltem a fiammal, hogy újra megpróbáljuk, hátha…..

Le is értünk a tópartra úgy 12,15 környékén, és Csabi barátom azzal fogadott, hogy hát sajnos nem sok szabad hely maradt, sőt…………… újra tele van a tó. Nem hiába, jó kis víz, én szeretem, családias, ami nálam szempont, barátságos, és gyönyörű a táj.

Csak a 34-es hely volt szabadon, ahol a nádfal 5-6 méterre van a parttól( ez a kistó), annak is az öböl része, a kifolyás mellett.

Hát sebaj, gondoltam magamban, a kisfiam úgy is a kis 2,4-es pickerével horgászik, majd fogunk dévért és kárászt.

Csali újra az volt mint első nap, dovit eper-hal, ami már bevált, és stég ananász pop-up, bíztam a hideg vízben az édes ízekben. 1 percig semmi. A második dobásra a 7mm-es csalitüskére, a 10-es guru Qm1 szakáll nélüli horog mellé feltettem egy 8mm-es Stég sp6 minibojlit, süllyedő változatban, és a szélben a nádfal elé dobtam srégen, az öböl bejáratához. 3 perc múlva már hajlott is a bot. Óvatosan bevágtam, és éreztem az igen komoly ellenállást, mintha egy fatörzsbe akadt volna a horog. Már lazítottam is az első féken, és óvatosan az ujjammal rásegítve szabályoztam a féket. A bot csodálatosan dolgozott, az orsó is nagyon jól teljesített, így a 20-as zsinór nem szakadt el. Életem leghosszabb fárasztása következett, az idő elteltével egyre komolyabb szúrkolótáborral, hiszen többen már 2-3 napja a tavon horgásztak, és hát most nem evett túl jól a hal.Hosszú idő után még mindig nem tudtam, milyen halat akasztottam, nem bírtam sehogy a felszín közelébe csalni. A tóban vannak egészen termetees amúrok, és szép tokhalak is, de van 10+-os ponty is, így csak tippelni lehetett. Amikor több perc herc és kötélhúzás árán kicsit közelebb csaltam, azonnal beindult, és és csak kattogott az orsó fékje, amelyet nem győzök dicsérni, mert minden próbát kiállt.

1 óra 40 perces fárasztás után sikerült először megpillantani, egy gyönyörű pikkelyes, a társak 7-8 kg körülire tippelték. Nem erőltettem, tudtam hogy a bot bírja, aorsó is jó, így a zsinór szakadásának határán mozogtunk, és a hal a hideg víz ellenére valami hihetetlen erőben volt. Fogtam már nagyobb halat a 10 év bojlizásom alatt, de így még egy sem küzdött. Persze más egy 3,5 librás bojlis bottal, 30-as zsinórral fárasztani, és más egy finom feeder bottal, kis horoggal, vékony zsinórral. 1 óra 55 percig küzdöttünk ellenfelemmel, amikor Csaba a halgazda, sikeresen megszákolta, a kezem már annyira elfáradt, hogy nem mertem egyedül megszákolni, kockáztatva a hal elvesztését. A matracon, a horog eltávolítása után, örömmel állapítottam meg, hogy a hal szája sértetlen, nagyon jó állapotban olt, nem fogták meg az utóbbi 1-2 évben, az biztos. Maga volt az őserő, és nagyon egészséges állapotban volt. Lefertőtlenítettük a sebet, majd mérlegeltünk. Egész pontosan 10,73 kg volt. Majd szétvetett az öröm. Feeder bottal a legnagyobb fogásom.igyekeztem hamar 1-2 képet csinálni vele, és finoman útjára engedtem a vízbe, azzal búcsúzva tőle, hogy ezntúl se engedje magát mának megfogni, csak nekem, jövőre ilyenkor, ugyanitt. :-)))) remélem betartja. :-))))

Köszönöm szépen ezt a csodálatos napot a családomnak, akik elkísértek, a Karszt tónak, Csabának, a halgazdának, és természetesen mindenkinek aki végig ott volt mellettem, és drukkolt, hogy sikeresen partra hozzuk a halat